Iskallt

Fy sjutton vad kallt det är. 
 
I kväll har jag varit inne på Jägers med Lilla. 
 
Hon gick ett fint jobb full distans där jag ideligen fick påminna henne om att det inte skulle gå så fort. Vi är fortfarande i uppbyggnadsfas så farten kan vi ta längre fram. 
Jag hade klätt på mig helt galet mycket kläder. Kände mig typ som om jag hade en sådan där sumodräkt på mig. Galet, att jag ens kom upp i vagnen. ;)
Trots alla kläder är det alltid fingrarna som råkar illa ut och fryser. Det är svårt att hitta ordentliga vantar. Ändå har jag mina trefingervantar i fråskinn i körmodell som jag har fått att Norrlänningen. Men de hjälper tyvärr inte. 
 
Efter träningen fick Lilla gå in i en box en liten stund för att äta och kissa. 
Hon hade helt andra planer eftersom det fanns nytt spån i boxen. Jag vet inte om jag har berättat det men Lilla är helt galen i nytt spån. Hon formligen dyker ner i det och rullar och rullar. Hon rullar sig aldrig annars. 
 
Nu rullade hon runt och kom för nära väggen, hamnade på rygg. Jag var i stallgången och såg allt så jag skyndade mig in till henne. 
Hon förvånar mig genom att vara så cool. Hon låter sig hjälpas, stannar upp lite, tänker, trixar och lyckad få benen rätt så att hon kan trycka ifrån väggen och komma upp. Allt under max 1,5 minuters tid. Jag kunde inte hitta några skråmor på henne och jag hoppas att det inte ledde till något galet. Hon var ju precis genomgången av massören i måndags. 
 
På vägen hem fick hon åka på höger sida i släpet. Jag kommer inte ihåg om jag berättat att hon skrapar något galet i släpet från Lund Norra och hem? Hon började med det i höstas. Men hon åker lugnt tillsammans med Hisan. Förutom sällskapet så står hon på den sidan då. Jag ville prova om hon gillar det bättre. Det verkar så men vi får prova vid mer än ett tillfälle. Hon kommer ju längre från trafiken om hingstar där. 
 
 
Hisan fick vila. Jag hinner inte med båda när jag åker iväg på kvällarna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0