Jägersro

Igår var jag och Lilla inne på Jägersro. 
 
För en gångs skull körde jag inte jobbet själv utan det gjorde Uffe åt mig. 
 
Jag ville ha lite andra ögon på hur hon är.
 
När främmande kuskar sitter upp i loppen och kör kommer de gärna med tips och idéer. Många är bra men jag håller inte alltid med.
Till exempel tryckte kusken i senaste loppet att hon skulle gå med aluminiumskor i stället så det skall jag prova till nästa start. 
 
Vad jag ville att Uffe skulle testa är att hon biter tag i bettet när hon går uppkäkad. Framför allt få i sista sväng. 
Hon hänger inte på en töm utan faller in mot innerplan och då får man styra massor med höger töm. 
Jag tror att det beror på bristande styrka men kuskarna tycker annorlunda. 
 
Nu skall hon i vart fall kollas upp på måndag i fall det inte enbart är styrkerelaterat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0