Lördagens aktiviteter

Jag missade visst i min planering av veckan att det var V75 på Jägersro idag... Så kan det gå. Då är det fullt av ditresta hästar och hyfsat olämpligt att åka in för att träna. I stället blev det träning på Jans bana. Den ligger ju dessutom närmare vilket är trevligt. 
Temeraturen har precis orkat sig upp över nollan idag och banan tinade fram åt eftermiddagen. Dock var den ganska kladdig men det beror på att det är tjäle kvar i marken så smältvattnet rinner inte undan. Just nu lämpar den sig inte alls för snabbare farter men det var inte det vi var ute efter heller utan vi skulle jogga. 
 
Sex varv blev det och det är närmare milen i längd. Bra är också att det är en backe upp där. Det kommer göra Lilla gott. 
 
Hisan trimmades i ridhuset och han är fortsatt lika fin och otroligt kul att rida. Nya dressyrsadeln som jag har till honom hjälper också upp det intrycket. 
 
I morgon skall jag på utflykt norröver. Jag berättar mer om det sedan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0