Tillbaka där allt började

Som det blåser och det har blåst sedan i torsdags. 
 
Nu går det ju inte att strunta i att träna hästarna även om det hade varit skönt att bara stanna inne. Så är det att vara amatör, det gäller att ta vara på dagarna.
 
Först var jag ute med Hisan. Marken var lite för knögglig för utrett i snabbare tempo än skritt. Men det kan vara lika gott det. Hisan och jag hade ändå en positiv tur om än långsam. 
 
Därefter åkte jag med Lilla till Jans gård. Det är första gången hon är där. Gården där hennes mor föddes och platsen där jag började med trav. Lite speciellt med andra ord. 
Hon träffade också sin moster Karin, om än på avstånd. 
 
Banan var helt ok men det märks att det inte riktigt är vår än. Det stod en del vatten där och den var lite tung. Banan har också lite nivåskillnad vilket hon inte är riktigt van vid. 
 
Hon gick ett jobb med 4 intervaller som gick i 35 fart när det gick som snabbast. Det var ju rätt moderat fart men med tanke på att det var första lite snabbare jobbet på en något tung bana så var det helt ok.
 
 
Nu får vi se hur hon tagit jobbet i morgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0