När det inte blir som det är tänkt...

Jag har varit helt under isen efter Lillas start i tisdags. Jag har kramat henne, gråtit i hennes man och bett tusen gånger om förlåt. 
Det som inte fick hända hände.
Min fina söta, underbara häst kom till skada i loppet.
 
Därför kommer hon nu att flyttas ner till gården där hon är född. Jag åker med henne i morgon och tanken är att hon skall få tillbringa ett par månader där för att få en paus.
Ingen träning, bara vara i hagen och vara häst.
 
Vi har varit hos veterinären och kollat upp efteråt och rent fysiskt läker hon snabbt. Frågan är hur lång tid det tar att läka psykiskt? Det är framför allt därför hon skall få den här vilan. Sedan får vi se. Hon kommer i vart fall inte starta på denna sidan nyår, så långt är säkert. 
 
Anledningen till att hon kom tillskada var att hon pullade hårt. Riktigt varför det blev så vet vi inte helt idag. Vi skall lämna in blodprov i morgon. Det kan vara då enkelt att det var den långa transporten som var orsaken. Eller så kan det vara tusen och åter tusen andra anledningar. 
 
Hon kan aldrig få pulla och bli så het igen, det är säkert. Går det inte att få bukt med det skall hon inte tävla.
 
Men vi börjar med vila. Älskade lilla häst. Förlåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0