Skört

Jag fick rätt nyligen reda på att en bekant råkat ut för en allvarlig ridolycka som dessutom förändrade personens liv kapitalt. 
 
Det är en farlig sport vi håller på med med hästarna. Helt klart och det känns konstigt och svindlande att ett ögonblick kan ändra allt totalt. 
Det var en tankeställare och jag har verkligen funderat på det i ett par dagar nu. Våra liv är sköra. 
 
Men så berikar hästarna så mycket varje dag att det är värt att utsätta sig för den risken som det innebär att rida, att hoppa, att flyga. 
 
I kväll stod jag med Hisans huvud inborrat i min famn och hade ett sådant där underbart ögonblick som hästarna kan ge. 
 
Vi var i ridhuset också men det känns inte så viktigt i sammanhanget. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0