Summering av 2015 och mål 2016

2015 är nu snart slut och det är dags att summera.
 
För Hisans del hade jag som mål att komma tillbaka till gammal god form och tävla 1.20. Vi kom nästan ända fram. Jag hann rida en P&J på höjden innan jag bröt foten. Allt som allt hade vi en bra tävlingssässong även om jag kanske red lite väl många 90cm och stressade lite upp i höjd efter det.
 
För 2016 är planen det samma. Vi skall tillbaka till 1.20 och vara stabila där. Om vi sedan ändrar målen får jag ta ställning till senare. Jag förväntar mig att kunna komma igång med hoppningen runt slutet av februari och kanske blir tävlingsstarterna lite framflyttade på grund av mig. Jag tänker inte göra upp några planer för tävlande förrän jag vet hur det blir med foten. Inte lönt att stressa. Jag hoppas även att vi kan starta en sommarfälttävlan och göra ett bättre resultat där än förra året. Jag tänker vara bättre förberedd, i alla grenarna. Men prio ett är hoppningen som alltid. Ett beslut som jag tar här och nu är att inte försöka tävla långt in på hösten. När utesässongen är över lägger vi tävlingarna på hyllan.
 
För Lillas del nådde vi en start i Unghästfinalen. Det var ett stort mål. Tyvärr kom vi inte i mål där men vi blev flera erfarenheter rikare. Till kommande år kommer jag lägga upp träningen annorlunda. Jag hade även en tanke om att kanske kunna komma till start inom travet också. Tyvärr grusades det brutalt av min fot. På ett sätt är det skönt att det inte var något som drabbade hästen som gjorde att det inte blev av.
 
För 2016 har jag som mål att rida 80km med Lilla. Men vi skall börja med att träna backar och köra någon CR40/50 innan vi går ut på längre distans. Kanske siktar vi på Unghästfinalen 6års... Det kommer att kräva toppform av mig och häst. Kanske... Jag har nog tänkt att försöka träna och kanske starta något travlopp också. Om hon fixar det. Det får bli en satsning som startar i februari eller likanade i så fall. Just nu ligger vi lågt och tränar lite lugnt hemma som ni säkert läst. Jag hinner inte få upp hennes träning förrän närmare då och utan rätt grundträning blir det inget travande på bana. Jag är för rädd om henne för det.
 
Summering av 2015 i film.
 
 
2016 kommer att innebära en allt större satsning på jobb framför häst. Det kommer att bli ett pussel att få det att gå ihop kan jag lova. Men min tro är att om man vill så går det. 
 
Jag har på känn att det kommer att bli ett bra och spännande år som vi har framför oss.
 
Gott Nytt 2016!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0