In remembrance

I kväll satt jag och tittade på gamla bilder på min fina Lena, värdens finaste svarta och mor till Lilla.

Jag har skrivit mycket om henne förr för bloggen fanns redan då.

Hon var mitt projekt, vild, vacker och jag skulle laga henne, och till viss del gick det ju.

Foto: Malin Brånemo 

När jag fick henne hade hon rasat så hon fick tid och fick föl och sedan skulle hon få bli ridhäst. 

Jag red igång henne och först gick det superbra.

Vi kom efter ett tag till en punkt där det inte gick längre. Gammalt dåligt kom fram igen och Lenas kropp fixade det inte längre.

Jag tänker på henne rätt ofta med både kärlek och en liten klump i magen. Det känns fortfarande som om det var igår när jag åkte iväg med henne och tog farväl. Jag hade väl inte tänkt mig ett sådant slut, inte så snabbt.

Foto: Emmy Persson
 
Hon gav mig Lilla och i henne lever hon vidare. Lilla är i mångt och mycket väldigt lik Lena och då inte bara till färgen. Sättet och mentaliteten är så lik även om Lilla är något mildare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0