Mycket häst

Igår däckade jag fullständigt när jag kom hem i soffan. Så inget inlägg blev skrivet.
 
Jag började morgonen med att åka in med Lilla till Jägersro för att köra ett jobb. Det var första gången sedan i februari när jag var inne sist.
 
Planen för dagen var att köra ett lugnt och positivt jobb. Det tycker jag att vi lyckades bra med. 
 
Lilla gick full distans utan drivning på en 25-tid. Över förväntan med andra ord. Jag körde direkt till stallet efteråt. Lilla flåsade inget alls efter jobbet utan hade endast lugn andning vilket var super. Så jag kommer att köra ett par liknanade jobb till sedan skall jag fundera på om det är dags att kvala eller ej.
 
 
Hisan gick dressyrträning på eftermiddagen. Jag var lite för sliten och trött för att jag skall vara helt nöjd med min insats. Jag satt nämligen i sulky när jag körde Lilla. Sittställningen i en sådan är verkligen döden för kroppen och ryggen.
Hisans insats i träningen var så klart bra. Men med en halvkass matte på ryggen så när man inre perfektion direkt. Idag skall vi i stället hoppa!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0