Lite sugen blev jag allt

Det var en bra idé att titta på hoppning på tv. För det började att klia lite i tävlingsnerven. Så pass att jag aktiverade Hisans livstidslicens för innevarande år och beställde en hästlicens till Lilla. Hon föddes ju för sent för att kunna ha en sådan lyxig licens som Hisan har. Till henne får jag köpa en ny varje år.
 
För Lillas del börjar inte tävlingarna förrän i april. Så det gäller att hitta lämpliga träningsmöjligheter och träningstävlingar nu i mars för att ladda upp på ett bra sätt. 
 
För Hisans del kommer mars att vara uppladdning. Jag måste hoppa mera vilket bäst sker på träning. Sedan kan vi börja titta ut tävlingar. Helst skulle jag se att dessa var utomhus. Men det kommer nog dröja tills de propparna kommer ut. Om infall jag tänker åka på någon Pay&Jump med honom vet jag inte riktigt än. Just nu finns där ingen som är intressant men sådana kan dyka upp snabbt så det är bara att hålla utskik för fullt. Jag behöver lägga upp en bättre plan än förra året också där vi blev kvar och harvade på 0,90 och 100 allt för länge vilket gjorde att vi stressade upp till 1.10-1.20 för fort på slutet av säsongen. Så träning och grotta ner sig i TDB blir steg ett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0