Det är dumt att göra det som tränaren säger att man inte skall göra...

Min gamla tränare uppe i Kalmar, Loppan, brukade säga att inte var ett psykologiskt dåligt ord. Enligt henne uppfattar inte hjärnan negationer. En tanke som lyder "jag är inte rädd" uppfatts av hjärnan som "jag är rädd". I stället borde tanken vara "jag är modig". Nåväl, i torsdags avslutade Bertil hoppträningen med att säga: tryck nu inte av honom inför hindren. Och vad gjorde jag? På nästsista hindret i första klasen som var ett titthinder tryckte jag givetvis av Hisan och han fick ett frambensfel. Ryttarfel med stort R med andra ord.
I andra klassen rev vi hinder nummer två. Han har varit i och knackat i de första hindern på banan ett tag nu. Jag antar att det beror på att jag har honom dåligt fram för skänkeln i början av banan.
Jag skulle vilja kunna rida som Meredith Michels Beerbaum, hon har alltid hästen fram för skänkeln när hon hoppar och hela hästen framför sig. Det vore något att lära sig...

Nästa tävling blir utomhus i Södra Sallerup på gräs. Jag gillar att rida utomhus, det är mycket lättare att få hästen att gå fram ordentligt då. Jag måste komma ihåg att köpa nya broddar bara... jag tappade de gamla på Övedsklosters jaktritt förra året.

Nu skall jag slappa i värmen på balkongen med mina nyinköpta växter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0