Dressyrträning med spaghetti-ben

Nu har jag nog tagit i lite med träningen. Jag har ju inte direkt gett mig någon vilodag. ;)

Till dagens dressyrträning kändes Hisan kanon. Möjligen var han lite lat... Vi fick mycket beröm av Nina, men jag höll på att dö under passet. Benen var lixom mer spaghetti och ville inte riktigt lyda. Hur som tränade vi bra trots "problemen". Det känns som om sitsträningen ger resultat även om det är lååång väg kvar till den perfekta sitsen. Hisan blir succesivit stabilare i formen och protesterar mindre och mindre när vi ber honom att jobba. Det är dessutom mycket lättare att komma till riding nu mera än vad det var när vi började med träningarna. Jag har helt enkelt underskattat betydelsen av dressyren... fast det är heller inte helt sant. Det var pengarna som inte räckte till innan. Nu får vi bara hoppas på att vi kan ta med oss detta till hoppningen och bli ännu bättre där.

Nästa torsdag är det dax för träning i den grenen när Piia Pantsu kommer till LCR.

Jan körde Lillebror 10 varv på banan. Det var bra att han fick göra något idag. Stackaren får ofta stryka på foten när tiden tryter. Jag håller tummarna för att senorna håller, det är han värd.

Nu är det dax för lite latin... Nulla dies sine linea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0