Hispan...

Dagen började med genongång av tisdagens travprogram tillsammans med Annette och Lindah inne på Jägers. Vi ska sätta ihop ett system till tjejkvällen. Jag verkligen suger på spel så det var inte så lätt att veta vilka hästar som har chans att vinna. Jag brukar ju hålla på Kronoborgs hästarna i vanliga fall och sätta en tia på någon av dem om jag får lust. Intressant var det i alla fall och det skall bli kul att se om vi tippade rätt. Inte var det fel heller att sitta i vårsolen och diskutera fina hästar heller. Annette visade upp två av sina uppfödningar som hon hade med sig in på banan. Fina var de även om hingsten var tolkigt busig.

Efter att ha sett Olympiatravet på TV hos Jan red jag ut en sväng på Hisan bort mot Linero. Idag var han verkligen Hispan. Hur kan andra hästar som man möter ute vara så farliga, för att inte tala om den röda tröjan som hängde på en stolpe längs med vägen. Frust sa Hisan och blåste upp sig till sin dubbla storlek och balanstravade och tacktade långt efteråt. Det tog ett bra tag att få honom att slappna av igen så att det gick att jobba honom. Det skall bli spännade att se hur han uppför sig inne på Jägers i morgon efter detta. Efter ridturen släppte jag honom naken i hagen. Han rullade sig länge och väl under högjudda stön av välbehag. Han är för rolig.

Därefter var jag ute och joggade med Lena. Jag vet att jag är lite knäpp. ;) Och ja, det är mest mental träning för hästen (att få komma ut och göra något) och konditionsträning för mig om någon undrade vad det var som jag sysslar med.
Jag kan inte jogga i min vanliga takt när hon är med så det blir till att springa för mig så att hon kan jogga. Fatta vilket flås jag kommer att få när jag har varit ute med henne lite mera. Vi tog vägen genom Skrylleskogen och hundstigen. Bitvis blev det ganska lerigt så det var lite av hinderbane karaktär på rundan. Kul var det i alla fall och jag blev helt slut efteråt.

Lillebror var lite hängig idag. Ville inte riktigt äta upp och såg lite trött ut. Igen feber att tala om. Kanske har Hisan jagat runt honom för mycket i hagen igår? Han verkar inte vara öm i senorna i alla fall. Vi vilar honom några dagar så får vi se om han blir piggare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0