Lördag och träning av 3 hästar...

Idag var det dax att ta i med hårdhanskar igen.

Först ut var Lillebror som skulle ha grundläggande dressyr. Vi övade på att gå där jag ville på vägen. Det vill säga ibland på höger sida, ibland på vänster. Och så det svåraste, att gå i mitten. Övade också övergångar mellan skritt och trav. Han är inte så stark så emellanåt plev det några steg i passgång. Ju fler övergångar ju bättre blev det. I nedförsbacken börjar det att gå riktigt bra nu. Han springer inte ner lägre utan går lugnt ner nu. Han är duktig den lilla. ;)

Promenix med Lena stod sedan på tur. Vi gick upp till Hardeberga och tillbaka, det tog ca 40 minuter. Det innebar att jag också fick motion vilket är bra. Att promenera med häst i grimskaft är ett bra sätt att "powerwalka". Lena var possitiv och glad och det bådar ju gott. Nu är det 2 dagar till som hon skall aktiveras på ett "ben besparande" sätt inför starten.

Jag red Billebjersrundan med Hisan. Om jag skall vara ärlig är jag spyless på den rundan men det är den bästa som finns där ute. Lagom lång och det går att hålla ett bra tempo nästan hela vägen. Hisan jobbade faktist bra hela rundan trots att han vilade igår, hurra! Det är kul när man känner att vi gör framsteg. Vi skall bara se till att vi kommer i toppform till tävlingen nästa lördag. Hisan själv tycker nog att han kan vila sig i form. ;) - Jag säger att vi skall träna hårt.



I morgon skall Jessica rida med ut på tur med Hisan. Det blir bra för då får jag en häst mindre att motionera, jippie. Jag tror nog att hon tycker att det är roligt att rida en häst som inte är sulöm och gör några fler knop för en gång skull.

Nu skall det slappas resten av kvällen...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hopp, nu hittade jag din blogg!!Kul att läsa!

2008-04-06 @ 00:15:35
Postat av: Ulrika

Men, du skall ju inte vara annonym på min blogg jueh... ;)

2008-04-06 @ 16:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0