Förkylt

Regnet uppe i Småland var ju ingen hit om man var lite förkyld innan. I går blev jag dunderförkyld och gick hem från jobbet tidigare. Åkte ut och matade Hisan i värsta snordimman... Gjorde inte så mycket mer vettigt alls utan somnade i soffan till en inspelning av OS laghoppningen. Sveriges insats var ju tråkigt nog inte så mycket att hurra för så det gjorde inget att jag bara såg den med ena ögat... däremot blev jag rejält sugen på att träna hoppning igen... ;) Innan jobbet var det lite mer fart i mig. Jag var ute strax efter 7 och hjälpte Sandra att lasta Crystal inför deras klinikbesök. Efter några vändor upp och ner för rampen gick hon slutligen in och reste riktigt bra upp efter vad jag fick höra. Så fort vi hade stängt bakom henne så lugnade hon ner sig. Det primära målet för lastträningen var nu uppnått. Nu gäller det bara för Sandra att föröka lasta med jämna mellanrum och ta med sig Crystal på roliga äventyr så kommer hon nog att bli lätt att lasta till slut.

Idag har jag varit ute och matat och smort på xxterra på Hisans ink. Han tycker inte alls om det utan stampar bestämt med frambenet när jag närmar mig med salvan... inte trevlig säger han... han skall bara ha den i max två dagar till sedan avbryts den behandlingen. Idag vävde han lite vid grinden när jag kom med maten. Han får ändå vila över helgen för matte skall iväg på bröllop och sätter igång efter det.
Jag tycker inte att han håller sig fin på betet heller... med stor sannolikhet får han inte i sig tillräckligt även om jag stödfodrar honom. Han är absolut inte en optimal beteshäst. Nästa sommar får jag se till att vila honom precis vid betessläppet när gräset är kraftigare.
5 dagar helvila kvar med ytterligare 5 dagar på betet i och med att han skall sättas igång på Metacam och jag vill inte riskera att kontaminera travarna... kanske jag skall hiva ut hö till dem, men då vet jag någon som tycker att jag är bra knäpp... :D
Men hö får det nog bli, det kommer att vara svårt att öka upp kraftfodret tillräckligt mycket där ute.

Många funderingar... jag har även klurat på en lite "kamikaze aktig" variant av vardagsbetsling till Lena... jag får berätta mer när jag har funderat och provat lite mer... ;) Just nu tar travarna det lugnt eftersom de blev vaccinerade inför kommande Danmarks starter igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0