Höstlikt

Augusti har knappt börjat och redan nu kommer det in ett lågtryck med höstkänningar över Skåne. Sommaren skall ju inte riktigt ta slut än.
I sådant här väder är det lätt gjort att skippa ridningen... och så fick det bli idag. Om jag skulle ha ridigt hade det blivit mer plågeri av mina ben i galoppsadeln och jag hade faktiskt varit "rädd" för att blåsa ner från hästryggen.
Hisan fick i stället skrota i hagen och jag roade mig i stället med att pyssla om Lillebror och att sätta på Lena en sådan där "ufo-luva" som kanske kan låta hennes öga vila från flugor.
Dessutom invaderade jag sadelkammaren med alla mina grejer. Det kvarvarande barfotagänget hade inte gjort i ordning klart där inne trots att de var förvarnade sedan en vecka tillbaka så jag tog saken i egna händer och gjorde plats åt mig. Vi får se vad de gillar ny ordningen... jag skall införa städning en gång i veckan där inne också tror jag *evil*.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0