Spår 2!!

Nu är startlistorna klara inför söndagens lopp på Tingsryd. Jag fick spår 2 bakom bilen med Karin. Det är ett suveränt läge, bättre kan det inte bli. Nu gäller det bara att ladda och hålla tungan rätt i munnen. Jag har påbörjat operation hård bantning idag. Så lite kolhydrater som möjligt och jogging varannan morgon + promenad på lunchen... Nu skall minsann kilona rasa.

Hästarna vilade i går i och med att jag spenderade största delen av dagen inne på Jägers för att titta på Galoppderbyt. Oj vad fina de var allilhopa!

Idag pussade jag på Hisan och matade honom som vanligt. Än verkar han vara tillfreds med nyordningen med vilan. Klappade också om Lillebror som var på bättre humör än i går.
Red en sväng på Lena mestadels i skritt med Sandra och Crystal. Lena var fin, lite ovillig att böja sig till vänster och lite hetsig på vägen hem när vi skulle trava en kort bit.I övrigt skötte hon sig exemplariskt. Hon har dock börjat kosparka mot Jan när han skall slänga upp mig. Det sker bara mot honom. När Anna slängde upp mig i förrgår var hon lugn. Jan trodde att hon har känningar i ryggen men jag undrar om det inte beror på att han säger att han skall slå ihjäl henne när hon har startat klart... ;)

Vi avslutade med lastträning av Crystal. Vi bytte plats och jag gick upp med henne i stället. Hon kunde stå inne i transporten länre idag men exploderade när hon kom emot bommen fram och formligen sprang ut när den öppnade sig. Avslutningsvis kunde hon stå i släpet med stängt framåt och ett rep bakom rumpan. Hon backade ut lugnt på min signal. Ytterligare ett steg framåt med andra ord. Sandra skall beställa kliniktid åt henne. Vi stänger lämmen då och ser till att hon kommer i väg. Tillbaka kommer hon alltid att kunna komma. Vetrinärerna kan ju alltid droga henne om det skulle behövas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0