Skritt

Idag har jag skrittat ut ca 40 minuter med stallchefen. Hisan har ju blivit jättebundis med hennes häst Hardy, de är jättesöta i hagen och följer varandra hela tiden.
Hisan skötte sig kanon idag och var till och med den mest stabila av de två. Det känns som det var ett tag sedan han visade den sidan nu.
Vi hade en skön tur där vi pratade om gamla minnen från Kalmar och alla hästar som vi hade kommit i kontakt med hos Loppan bland annat. Desutom fick jag lära mig ytterligare en ny ridväg som lämpade sig som skrittrunda. Inte helt fel med andra ord.

Den kommande veckan skall Hisan gå hårdare än han gjorde de här senaste veckorna. Jag hoppas att han kan få utlopp för all sin överenergi därigenom och kanske bli lite mysigare att rida på.

Resten av denna söndag skall ägnas åt julmarknad i Flyinge och bak av lussekatter och julgodis... mums! Just nu står glöggen på spisen och drar... det luktar juvligt juligt här i lägenheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0