Syrketräning

Jag är sjukt trött på att vara förklyd nu, det räcker bra såhär nu.
Jag har fotfarande en hosta som heter duga, blä. Men nu börjar orken komma tillbaka i alla fall.

Målet för denna veckan är att Hisan skall få jobba ordentligt. Inget mesande, energin skall ut så att Hisan kan bli mysig att rida på igen. Sagt och gjort. Veckan är planerad som följer:

Måndag: dressyr hemma (60 minuter blev det)
Tisdag: Mys med Jessica
Onsdag: Hoppträning
Torsdag: Dressyrträning
Fredag: Nytt pass i padocken, i fall det inte regnar blir det med bommar
Lördag eller söndag: ritt på Revinge i minst 2 timmar...

I fall han inte får ut energin av detta och fortfarande är på tårna så vet jag inte vad jag skall göra med honom. Minska maten kanske? ;)

Nu till dagens dressyrpass. I bästa dressyrmunderingen fast utan gramanen bega jag mig ut i padocken. Till en början av timmen var det uppehåll och det funkade fint. I takt med att det sedan började ducka och senare regna blev det lite sämre kvallité på jobbet. Jag vet inte riktig vem av oss som tycker sämst om regnet i detta fallet, det är nog ömsesidigt.
Hisan jobbade ok, bitvis tyckte jag att han blev lite hög i formen, hade velat ha honom lite rundare men fick inte till det 100%. När Hisan är som han är nu blir han lätt frustrerad på mig och vill förekomma. Sitter man då och till exempel vill öva galoppfattningar blir det lätt så att han försöker tolka allt som att jag ber om en fattning. När jag då säger till bli han frustrerad, ibland vill han lixom bara göra rätt fast det blir fel. Jag kan tänka mig att jag ger honom lite difusa signaler när det bilr så också... förstås. Frustration leder oftast inte till något gott så det var nog därför formen blev för hög till exempel. Bitvis förstod vi varandra bra och då blev det också bra, tills det började regna då...

I morgon skall det tydligen bli regn hela dagen... blä. Och jag skall till metropolen Kävlinge på julbord med jobbet... =)

Kommentarer
Postat av: Christian

Hej Syssling! Hoppas allt är bra, du får krya på dig:) Här uppe är det bra,om det slutade regna nån gång! ha så kul på julbordet, Mvh CL

2008-12-09 @ 15:10:32
URL: http://cl.dinstudio.se
Postat av: Ullis

Det regnar nästan varje dag här nere också. Hästarna har lera från öronspetsarna till svanstippen varje dag. Blä!

Jag har nästan besegrat förkylningen för denna gången nu.

Och förutom överenergisk häst så funkar det mesta bra för tillfället i alla fall ;) Ha det gott.

2008-12-09 @ 15:27:40
Postat av: Djurjouren

Egentligen sa ar inga av passen du namnde avrastande. Formodligen maste han tomma depaerna rejalt. Da maste du over 220 pulsslag per minut under arbetes gang. Dvs du maste upp pa mjolksyreniva.

2008-12-09 @ 20:57:44
Postat av: Ullis

Jag har funderat på att ge honom ett riktigt rejält jobb a là trav/mjälksyreträning. Men jag vet inte riktigt vart jag skall bege mig för att göra det. Kanske skall ta mig ett snack med Annette för att se om hon vill ha sällskap av knassig gräshoppa om hon tränar på hemmaplan.

2008-12-09 @ 21:26:08
Postat av: Djurjouren

Du bor granne med Revingehed och undrar var du ska rasta honom?!?!?!?Revingehed har halkfri sandjord, Anette har skansk hal lerjord....

2008-12-10 @ 20:41:58
Postat av: Ullis

Jag hittar ju inte på Revinge... och så är det sjukt vattensjukt där...

2008-12-10 @ 21:47:17
Postat av: Djurjouren

Inte overallt!!!!Dar ar underbart pa de ratt stallena.

2008-12-11 @ 09:09:24
Postat av: Christian L

Hej igen :) Javisst är det tråkigt att han gått ur tiden. Men han blev gammal oxå, samt visat vilken bra förvärvare han var. Kul att man har en avkomma i a f. Hästarna mår bra, bara Greta som rids just nu, de andra har vintervila. Har ev. en ny tillridning på g.... Mvh Christian

2008-12-14 @ 17:11:15
URL: http://cl.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0