Diskad

Lena startade idag och jag lät Jessica rida på Hisan.

Åkte ut till stallet ganska tidigt och pysslade med Lena inför starten. Gick med henne en liten sväng och jobbade lite men träningen med bommarna i hopp om att hon skulle bli lite lugnare i loppet.
Värmingen gick super. Jag red henne på det tvådelade på slingan och hon höll sig lugn hela vägen trots att vi var inne på Jägers. Mina ben tyckte dock at det avr superjobbigt att rida i galoppsadeln, det är en månad sedan jag satt i den sist. Lena travade bra även om jag inte lät henne gå fort.
Hon höll sig lugn i stallet men stressade till det lite när hon stod i stallet med vagnen innan start. Niklas kom och körde ut, hon såg hyfsat lugn ut i detta läget. I provstarten såg man dock hur hon eldade på och blev het.
Hon laddade rejält i starten och låg på i rygg så att Niklas kvickt fick styra ut henne i andra spår. Väl där såg det ut som om det skulle gå bra men loppet gick fort och eftersom Lenas ben inte är helt kuranta så bryter hon gärna ner när hon går i doseringen. I det läget när hon måste styras ut för att inte falla ner mot innerspår föll hon i galopp och det loppet var över.
För att hon skall kunna gå ett bra lopp måste hon tydligen gå på innerspår. Kruxet är bara att hålla henne lugn där så att hon slappnar av och inte pullar och nästan springer upp i vagnen framför. Klurigt det där.

I morgon får vi se hur hon tog detta loppet och sedan får vi se hur vi skall gå vidare.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad tråkigt att det inte gick så bra =(.

Jisses vad du låter kunnig då du skriver om loppet. Jag kan verkligen inte mycket om trav...



Tack för att jag fick rida Hisan=) Jag kunde inte slutqa le. Har verkligen saknat det!

2008-07-16 @ 19:55:13
URL: http://christerdotters.blogg.se/
Postat av: Ullis

Jag är hårt drillad av Jan på allt vad trav gäller. ;)



Hittade din blogg. Kul!

2008-07-16 @ 22:06:15
Postat av: L.

Kul att träffa dig =)

Synd bara att hästen din galoppera!

2008-07-16 @ 22:54:52
URL: http://linarenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0