Uteritt + Piiaträning

I söndags efter att vi hade nyktrat till efter festen red Annika och jag ut. Jag hade lånat Berra till denna ritten. Det var ett kärt återseende och Berra uppförde sig inte alls som jag hade föreställt mig. Han var tokigt slö och ville först inte fram. Jag kan tänka mig att det berodde på att jag ändå krävde mycket av honom och att han visste vem det var som red honom. Han var dock jobbigare i munnen än vad jag kom ihåg, dock aldrig olydig. När vi skulle galoppera slängde han upp huvudet en gång, det var allt. I galoppen i Skrylleskogen föll han i sär en massa gånger men protesterade fortfarande inte nämnvärt. Slutligen blev han rundare ochmjukare i galoppen. Hisan uppförde sig exempariskt med Annika hela ritten. Eftersom vi hade berättat så många hisorier om Berra och det hon såg stämdedåligt överens med vad vi hade berättat så ville hon gärna prova. Så fort hon satt upp och skulle trava så slog han upp med huvudet och galopperade i sidled... Berra Bus skulle testa. Det var nära hem så värre än så blev det inte.

I dag hade jag träning för Piia igen. Vi tränade mycket studs och jag hade vissa problem med att han sprang för mycket. För att stävja detta höll jag i stället tillbaka alldeles stokigt mycket vilket ledde till ett par stopp där han faktiskt inte kunde hoppa. Vi hoppade flera linjer med en massa svårigheter. Vi avslutade med att hoppa en banan på runt 120. Jag har dessutom tydligen halkat tillbaka igen till att lägga fram överlivet tokigt mycket igen. Nog för att jag via stitsträningen har fått ett mycket starkare säte som räddar mig de flesta gånger så räckte det ju inte alltid. Djurjouren var också på plats och hon filmade mina hopp. Det var mycket lärorikt precis som förra gången. Problemet är bara att jag "tror" att jag rätar upp mig varje gång Piia säger till även om det syns tydligt på inspelningen att jag inte gör det. Det är frustrerade. Hisan hoppade i vart fall kanon.

Mot slutet av veckan hoppas jag på att kunna sitsträna och då få fler tips på hur jag skall tänka så att jag rätar upp mig ordentligt och inte vara tro att jag gör det...

Innan hoppningen hann jag med att träna Lena lite. Hon gick 6 varv på banan. Innan dess red jag några varv på volten för att mjuka upp henne.
Efter ritten satt Annika upp en liten sväng. Det var intresant att se henne med ryttare på, jag rider ju henne bara själv. Hon har ett helt annat uttryck när hon rids än i vagn och på stallbacken. Det syns att hon försöker korta ihop sig och hon ser mycket ståtlig ut med mycket långa ben och välvd nacke. Tänk vad olika de kan se ut i olika situationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0