Är min häst fåfäng?

Ja, han verkar ju tycka att lerinpackning skall göras ganska så ofta...

 

Längre tur idag än igår. Vi red Billebjärsrundan åt andra hållet. Undrar om det egentligen är jag som är mest uttråkad av att hela tiden rida samma rundor?
Hisan kändes lugn och fin ända till vi kom till fåren. Deras bräkande blev förmycket för honom, man kan ju undra vem av dem som var fårskallen i detta samanhang.
Kanske gjorde jag mig ovän med folket i granngården idag när jag galopperade i fatt Jan för att höra om transporten... låt så vara i så fall.

Lena var inte fäsch idag.  Jag hade tänkt gå upp på tippen men vi vände snabbt och koncentrerade oss på ben tvätt i stället. Dock var hon inte sårig i karlederna, så det känns ju inte så possitivt. Får kolla på henne närmare i morgon. Lopp om en dryg vecka är kanske för tidigt om det alls går...

Jan körde Lillebror idag också fast denna gång blev det en lugnare tur.

I morgon skall jag plåga mina muskler med sits-/balansträning i montésadeln. Hi hi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0