Gräsligt

Årets gräsdebut skedde idag på Södra Sallerups gräsbana. Framridningen och framhoppningen gick som en dans. Jag rätade på mig, Hisan hoppade med ett enormt självförtroende och alla våra tidigare problem med stopp på framridningen var som bortblåsta. Han hoppade helt underbart.



Väl inne på banan fick vi ett kanonsprång över första. Han hoppade väl över med mycket rygg. Inför nästa blev det som en gång innan i Dagstorp. Broddarna bet i gräset, distansen stämde inte och hoppet blev konstigt. De två näst kommande sprången kändes likadant. Hisan galopperade på men han lixom fastnade i varje språng. I svängen till hinder nummer 5 stämde det således inte alls och han kunde inte hoppa. Ny anridning och inga problem. I svängen mot 7:an hände samma sak igen och vi var uteslutna. Dock hoppade han 7:an igen innan jag lämnade banan.



De stoppen vi har haft problem med på träningarna var inte alls av samma karktär som de idag. Kanske var han för hårt broddad? Ryttarfel igen? Något annat som spökar? Ingen aning faktiskt.
Hur som strök jag mig från 1.20 för att inte utsätta oss för för svåra utmaningar. Nu tänkte jag dra mig tillbaka från tävlingarna till förmån för träning. Nästa gång jag anmäler oss till tävling skall det vara med självförtroendet sprutande ur våra öron och då kommer vi att vara svårslagna. :D

Väl tillbaka i stallet blev det spontangrilling och öldrickande i det underbara vädret. Den ursprungliga planen var ju att fixa med elstängslet men öl är ju så mycket godare.
Medan vi nyktrade till hann med att anmäla Lena till Halmstad med spårförbehåll i alla fall. Vi får se om vi kommer med i loppet i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0