Hisan fyller 7

Idag fyller Hisan år. Vi firade det med en lugn tur i Skrylleskogen. De har gjort ett nytt ridspår på tippen så nu kan man ta sig till Rögle dammar nästan helt utan att rida på vägen, kalas bra. Vi provade vägen och den var kanonfin. Det låg dock en svart/blå sopsäck mitt på vägen så Hisan gjorde en fin 180 graders vänding. Han gick doch förbi den utan knussel direkt efteråt. Resten av turen förlöpte utan problem. Jag försökte räta upp mig inför morgondagens hoppning, vet inte om jag lyckades... Släppte ut efter lite speciellt fördelsedagspyssel i det vackra vädret.

Annette kom förbi med Beten och Wannabe för att träna tillsammans med oss. Vi började med att köra alla tre. Lillebror fick gå lite snabbare än han har gjort på mycket länge. Dvs, ett par rundor i 40 tempo. Jan och Annette körde ett par snabba vändor efter att jag hade kört in med Lilleborsan. Han travade bra men det får inte bli för mycket för senorna bara. Han fick kyllera på båda fram efter duschen.

Därefter red jag Lena när Annette körde Wannabe. Det gick bra att värma tillsammans men när vi vände upp i rätvarv så redan på andra rundan bestämde sig Lena för att det var nog mesat och bara drog iväg. Det gick aldeles för fort genom svängen men hon stod på benen konstigt nog. Det har hon inte gjort på mycket länge. Wanabe hängde inte med så Lena blev straffkommenderad till att gå i ryggar. Vi körde 6 intervaller i ca 30 med den snabba inräknat. På "upploppet" efter svängen vek jag ut Lena och susade förbi. ;) Idag var dagen damen absolut inte ville galoppera. Sådana dagar gillar vi, hoppas att det blir många sådana framöver. Förutom snabbvarvet genom kurvan då dessutom knäkappan gled ner så lyckades vi rida genom Annettes bakåt lagda pisk (eller vad det nu skall kallas för) och smälla en hov i hennes däck. Inget dera fick henne att ens vara i närheten av en galopp. Fantastiskt! Hoppas nu bara att hon är fin i morgon så är det en av de bästa träningarna hon har gjort på mycket länge.

Roligt med kör/ridsällskap också. :D

Kommentarer
Postat av: Annette

Tack så hjärtligt för att vi fick komma till er och träna. Det är verkligen lättare att få till ordentliga jobb när man har sällskap. - Här är båda hästarna friska och krya idag. - Ja, det var lite vilda västern där med Lena och Wannabe. Hehe. Lika bra att de vänjer sig.

2008-05-11 @ 08:44:46
URL: http://conversationpiece.blogg.se
Postat av: Ullis

Lena stod nog för det mesta av vilda västern. Hon är ju sådan, oftast komplett galen men ack så go. ;)
Jag uppskattade också träningssällskap. Det är alltid roligt att vara flera när man tränar hästarna.

2008-05-11 @ 19:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0