Hopptävling - back to basic

Jag kan verkligen inte bedömma när min start skall vara på tävling. Idag var jag på plats ca 1h för tidigt. Att jag aldrig lär mig *suck*.

Jag hade ju anmält mig till de lägsta klasserna för att få självförtroende. Och 90 kändes verkligen lågt. Det tyckte nog Hisan också. Han hoppade kanon och vi dubbelnollade efter en hermonisk runda. Jag slutade 12:a där de 10 fösta var placerade. Lite surt men det är nollorna som räknas.


Foto: Emmy Persson

I en meter var det stilbedömning. Det var en av de avgörade orsakerna till att jag faktiskt anmälde mig till denna tävlingen. Det var bra länge sedan jag var med i en stilhoppning. Det måste ha varit på ett SAM senast tror jag, i Göteborg kanske. Hur som skulle det bli kul att få sin ritt bedömd.
Hisan hoppade jättebra och vi nollade grunden. Vi hade bara en liten komunikationsmiss inför hinder nummer 5 men det spelade ingen roll. Jag rätade upp mig och Hisan tog det som en förhållning (klumpigt av mig). Vi klarade hindret med hoppet blev lite kantigt. I omhoppningen lyckades jag göra ett par riktigt fina svängar men så när vi kom till sista hindret trodde jag nog att jag hade även denna omhoppning i hamn så jag slutade rida och då gick det ju som det gick. Hisan sa: Hidret är jätteGUUULT matte, ihhh! Och så fick vi ett stopp. Vi hamnade ändå i top 20 på resultatlistan av 58 startande så jag är nöjd ändå. Jag behöver dock jobba mera med flåset känner jag.


Foto: Emmy Persson

På stilprotokollet står det:
Ryttarens sits - mellan hinder: 7
Ryttarens sits - över hinder: 7
Vägval: 7
Tempo och balans: 6
Sammanlagt helhetsintryck: 7
Summa: 34 av 50.


Kommentarer
Postat av: Djurjouren

Vad roligt!!!!! Ni ser väldigt prydliga ut på hoppbilderna. Det perfekta ekipaget typ.

2008-05-18 @ 22:03:27
Postat av: Emmy

Ni va så duktiga =)

2008-05-21 @ 23:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0