Som en sportbil ungefär...

Idag har det varit hårdträning på Kronoborgs stuteri.
Jag kom ut till stallet strax efter 9. Då hade Jan redan harvat banan och värmt Leo, Karin och Lillebror. Vi började med att ge Leo och Karin ett rejält snabbjobb. Jan hade satt springrem på Leo och han sprang verkligen mycket bättre när huvudet kom ner. Jag körde Karin och hon var fantastiskt fin idag. Hon har ju vilat några veckor och det märktes att hon tyckte att det var roligt att få komma ut och springa igen. Hon var taggad men väldigt possitiv idag. Hon är mycket känslosam den damen. Hon är kul att köra, som en fin sportbil ungefär. Mycket gas, speed och finlir med skön kurvtagning. ;)
Därefter red jag Lena medan Jan körde Lillebror. Vi tog det lite lugnare med dem. Lena är i kalasfin form. Hon är stabil och vill verkligen springa. Hon har inte varit så här säker på benen sedan före alla skador, vilket är super kul. Dock blir damen lite väl het när hon går fort med andra. Det verkar inte spela någon roll att hon dresseras med lydnadsövningar annars. När det väl går fort är all lydnad som bortblåst och damen springer som bara den. Lillebror tränade också bra. Han gick 30-tider denna veckan. Vi får hoppas att han håller så kan det nog bli bra med honom också.

Därefter red jag Hisan. Vid detta laget var jag lite matt så ridningen blev där efter. Jag började med att värma upp på tippen och red sedan lite på volten i hagen. I morgon blir det hoppning inne på LCR. Jag har anmält till de lägsta klasserna och det är bara för att försöka vända den dåliga tränden som vi är i för tillfället. Jag skulle ju inte tävla, utan snarare träna just nu, men eftersom jag fick en träningstid först efter nästa helg tyckte jag att en lång tävling skulle kunna vara ok.

Dagens träningar var inte slut än. Jag åkte in till Jägers för att hjälpa Annette med körningen av hennes Wannabe. Hon behöver sällskap på banan för att hajja att man skall springa snabbt. Så värst snabbt gick det tyvärr inte. Vi körde i 35-tempo. Annette hade nog hoppats att hästen skulle vilja gå snabbare. Wannabe var trevlig att köra. Mycket snäll och väluppfostrad. När hon väl hajjar blir det nog bra. Vi skall försöka att få ihop det så att vi kan träna tillsammans antingen inne på Jägers eller på Jans bana fram över. Det är roligare för tvåbeningarna och mycket nyttigt för hästarna med sällskap.

Resten av kvällen skall ägnas åt återhämtning inför morgondagen, dvs slappande i TV-soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0