Sommaren är kort, våren är tillbaka

Igår red jag en sväng med Hisan på tippen mestadels i skritt. Det var en trevlig tur utan krav. Checkade läget på arbetet med de nya vägarna där uppe. Det hade kommit en bra bit på vägen men de hade inte rensat allt de hade skogat ner än. Det är så pass mycket spret och ris att det inte går att komma fram överallt. Det går alltså inte ens att hoppa över det, kan ni tänka er.



Idag var jag endast ute i hagen och klappade och pussade lite på alla. Jag passade på att spendera lite tid på att bara vara. Det är underbart trevligt och något som jag tar mig alldeles för lite tid till att göra. Det är inte så dumt att bara studera hästarna heller. De har mycket spännade för sig.



Det är härligt att solen inte har försvunnit med det är tråkigt att det blev kallare igen.
Det blir heller ingen start i Halmstad med Lena nästa måndag. Vi hade anmält med spårförbehåll och det straffade sig. Nåja, det finns lopp att anmäla till nästnästa vecka också.
Jag har dock gjort tvärt emot vad jag hade tänkt och har anmält mig och Hisan till 90cm och 1m tävling på hemmaklubben på söndag. Vi behöver ju inte känna oss skrämda av höjden i alla fall. Plus att det är lokal tävling så hindren är mindre tittiga. Jag har också pratat med Piia Pantsu som har sagt att hon skulle ta sig an oss. Första träningen blir den 26:e, roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0