Allmänt snökaos i Skåne

Nu är jag på G att skriva om vädret igen. Men det tog faktiskt över en halv timme att ta sig för Malmö och Jägersro idag till Torna Hällestad... drygt. Varför blir alla alltd överaskade av vintern varje år... det är ju ingen hemlighet att det blir kallare under denna årstiden? Jag förundras lika mycket varje år.

Efter jobbet åkte jag så fort det bara gick i snökaoset till Jägersro för att gå en runda med lillhingsten. Jag var ju där i måndags också och tyckte att han hade utveckats massor men detta var superhäftigt. Lindah hade gått igenom honom med laser i tisdags om jag inte missminner mig helt och tidigare idag hade han gått en superjobb enligt Uffe. När jag tog ut honom var han väldigt mjuk men som vanligt väldigt spretig. Ganska snart böjade han hamna på plats och skrittade med stora mjuka och avslappnade kliv. Jag har inte sett honom skritta med sådana mjuka och jämna steg tidigare. Han till och med nästan spårade i vändningarna, eller i alla fall en början till det. Vanligtvis vänder han "med vagn", dvs han korsar benen och är helt rak. Riktigt häftigt var det. Jag var inte ute med honom så länge idag eftersom det snöade så mycket och för att han ändå presterade så bra. En nyvända med den lille blir det på söndag. Sedan skall han desutom starta på tisdag... jag skall definitivt vara inne på Jägers och kolla då. ;)

Sedan var det den långtråkiga transporten mellan stallen då... ut till min fina Hisan.
Det är något speciellt med snö. Det lixom luktar anorlunda och på kvällen blir allt så tyst på ett speciellt vis. Eftersom vi bor i Skåne gäller det att passa på när det väl ligger lite vitt på marken... det brukar ju inte vara så länge. Jag hängde på Hisan allt jag hade i reflexväg ch gav mig ut på en lugn tur på lång tygel i trollskogen. Hade jag varit lättskrämd så hade de knotiga träden runt om mig lätt kunnat förvandlas till det ena hemskare än det andra. Vare sig jag eller Hisan lät oss skämmas och vi hade en mysig och lugn tur i mörkret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0