Mellan skurar

På något sätt är vädret något som förenar... alla kan i princip alltid vara ense om att det är bra eller dåligt väder... så här års är det nästan alltid dåligt dessutom. Blä.
Dages oväder missade jag nästan, hade det inte varit för att jag vände huvudet från dataskärmen på jobbet för att få lite paus i allt kontraktsskrivande så hade jag nog missat det helt.
Lagom till att arbetsdagen var över och mörkret sänkte sig över staden så var det uppehåll. Det är mycket deprimerande det där med mörkret. Kastar man en blick ut genom fönstren på jobbet en regnig dag som idag ser det dessutom ännu värre ut än det är... det beror i och för sig på att vi har tonade rutor också.

Tillbaka till ridningen. Gårdagens äppeljakt var nog inte så dum. Hisan var på ett väldigt gosigt humör idag och framför allt var han sitt vanliga jag. I så här mörka tider blir det tyvärr bara banan som gäller. Uteritterna får vi spara tills jag ser vart vi är på väg eller tills jag har lärt mig vägarna tillräckligt för att våga mig ut i mörkret.
Idag åkte gramanen på för att inte bli distraherad av fel saker. Jag ville försöka fokusera på sitsen. Jag tycker fortfarade inte riktigt att den lyder mig. Det är mycket frustrerande. Hisan skötte sig jättebra och blev överöst med beröm. Mot slutet av passet kändes det riktigt bra igen. Det känns som om vi är på rätt väg igen även om den inte på något sätt är rak. Om vädret är på min sida i morgon så skulle jag nog kunna tänka mig att släpa fram bommarna för lite avståndsträning igen. Det är supernyttigt för mig och så är bommarna bra mycket roligare än att bara rida runt i padocken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0