Långritt

Idag belv det äntligen av med ridturen runt Krankesjön.
Jag var i och för sig väldigt seg upp ur sängen i morse, känner att det är en förkylning på gång. Inte förrän jag hade masat mig ut till stallet så där lagom försenad och upp på hästryggen så började jag vakna.

Rundan vi red tog i runda slänga två timmar och var himla mysig. Kul sa Hisan som tvärt emot de andra bara blev piggare och piggare... i slutet av ritten spurtade vi upp för en lång backe... de andra stannade av på mitten i ren utmattning... he he det är härligt med fullblod. ;) ... och det bådat gott inför jaktritten om två veckor.
Lite av dagens energi som formligen sprutade ur Hisans öron mot slutet hoppas jag att vi kan bevara till morgondagens dressyr. Detta blir årets sista tävling, fast det är en sanning med modefikation. Jag skall ju ställa upp i avdelningsridningstävling också fast det räknas ju knappt eftersom det inte är individuellt... eller?

Efter långturen blev det persedelvård i kubik och en tur till Vensville där jag hjälpte till att slå på en tappsko på Iddi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0