Övar LB:2

På lördag har jag anmält mig till programridning på LCR. Dressyrdomare Thomas Berlin kommer och han skall bedömma när vi rider plus att han skall ge ca 15 minuters feedback och tips efteråt. Jag skall rida LB:2 ett program jag aldrig har ridit och som dessutom är på stora dressyrbanan...
Idag var det alltså dax att öva in programmet, bättre sent än aldrig lixom.
Jag började med att skritta vägarna med programmet i högsta hugg i näven. Därefter red jag det två gånger i rätt gångarter.Jag spände mig något otroligt till en början idag. Efter att jag hade ridit färdigt vägarna lyckades jag mycket bättre med avslappningen. Jag längde mina läder fast det var nog inte det avgörande. Jag fokuserade på att rida honom rak och att rida olika stora voltspår. Efter en stund lyckades jag samla ihop honom ordentligt och jag kunde till och med sitta ned i traven på honom utan ansträning. Jag inbillar mig att jag faktiskt hade honom framme idag för det kändes väldigt bra. Men jag kan ju ha lurat mig själv.
Hur som måste jag rida fram ordentligt på lördag så att jag kan få honom att kännas så avslappnad och fin, för då kan det bli riktigt bra. I morgon blir det vila för Hisans del och fest för mig... :D


Jag hann med att tvätta CUL också när jag var ute. Detta är resultatet (jag har tagit bilderna i dåligt ljus med mobilen, det är därför som färgerna är så blaskiga):

  

Dagens noteringar:
Jag fick en väldigt bra känsla på slutet av ridpasset. Jag red utan graman men med sporrar idag. Önskar att den känslan skulle infinna sig oftare... vi får jobba på det.
Inga hostningar i dag heller. Helt underbart, det känns ju tråkigt att han har hostat så mycket fram tills nu men det är ju helt underbart att han slipper.
Det verkar som om det kan bli träningar för Nina Bengtsson framöver på LCR. Det ser vi fram emot, vi skall ju träna massor hela vintern. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0