Pass i paddocken

Idag har Lindah haft träning med mig i paddocken. Lite blött var det...
Vi övade vidare på att ha honom rak och att jag skulle rida honom för ytterhjälperna. Vi kom fram till att mycket av våra problem med vinglighet rent allmänt bottnar i att jag inte har koll på var jag har mina sittben. Inte helt oväntat men bra att ha lite koll på vad som är problemet.
Värst var det i höger varv där jag inte anväder mig av mitt inre sittben alls vanligtvis. När jag väl gjorde det så blev det en helt annan Hisan. Han kom ihop massor och blev hur fin som hällst.
Vi avslutade passet med att rida en åttvolt i galopp som var 7 meter i diameter.
Vi avslutade med en vinkväll hemma hos mig. Inte så illa det var inte igår som jag hde tid med sådana utsvävningar. Det måste bli mer av den varan framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0