Revinge

Tidigt på morgonen åkte jag ut till stallet för att vi skulle ha hopsläpp med hästarna. Varför tycker man att det är en bra idé att göra det tidigt en lördagsmorgon för?
Det var inget bekymmer att släppa ihop dem... de fann sig snabbt och de verkade trivas tillsammans.
Därefter var det dax för frukost hemma med Sambon som hade sovit vidare och Lindah som var på besök. Vi åt en härligt stor frukost, detta är en lyx som jag inte har unnat mig på länge. Det är mycket som jag skall se till att unna mig framöver, sådant som är vardagslyx.

När jag hade lämnat Lindah på stationen åkte jag hem till Emmy för att åka med henne till Flädie för att köpa täcken. Jag skulle verkligen inte köpa några själv... jag har för många redan. Emmy handlade tre stycken och jag hittade två nedsatta tröjor som jag inhandlade.
Därefter åkte vi ut till Vensville för att byta täcke på Figge. Han skulle få ha på sig ett av de hela som Emmy precis hade köpt. Figge var nog lite sur för att Emmy inte har kunnat vara ute i stallet på sistonne på grund av foten. Han ville verkligen inte bli fångad och var lite extra bufflig till en början i stallet. Det nya täcket blev jättesnyggt. ;)
Jag tog med mig Emmys släp ut till mitt stall inför morgondagens tävling.

Väl ute i mitt stall hängde jag med Hisans boxgranne ut på en tur på Revinge. Det var superkul sa Hisan. Han laddade som bara den och blev riktigt uppe i varv. Han visade också att han tyckte att kossorna där ute var riktigt läskiga. Han tyckte att det var ok att galoppera fort förbi dem men ta det lugnt var oerhört läskgt. Han kommer nog över det när vi har ridit där lite fler gånger. Höger galopp var rejält stel idag. Det måste vara för att han för en gång skull faktiskt jobbade ritigt i den igår när jag till slut fick ordning på mina sittben.
Därefter blev det mer av i ordning plock av grejer. Jag har sorterat ut en massa som jag skall se till att bli av med och det finns ytterligare en hel del saker som jag skulle kunna sortera ut.

På vägen hem ringde jag och kollade med mina lagkamrater inför tävlingen. Det visade sig att en av dem inte tänker åka i morgon om det blir storm vilket SMHI har varnat för. Så just nu är det tveksamt om det bli tävling. Jag kommer inte att ligga och åka upp till Klippan med Hisan själv för en ynka liten hoppklass. Då är det skönare att stanna hemma. Vi får helt enkelt se hur det bli i morgon bitti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0