Finslipning

Idag var det dax för finslipning av  formen inför helgens tävlingar. Hisan vilade igår så därför åkte gramanen på. Jag var dock noggrann med att hålla den superlång eftersom jag ändå inte får ha den på söndag.
Hisan var väldning samarbetsvillig men dock lite lat. Jag försökte att rida honom rak men det var inte motigare idag än sist.
Efter ett tag lossnade han och jag red igenom programmet. Ökningen i trav och galoppökningarna satt mycket bättre och vi fick inga omslag. Dessutom kunde jag sitta mycket bättre på honom idag också. Hisans form var inte prefekt men jag skall ju inte tänka så mycket på var han har huvudet, det är ju inte det som räknas. Vi har fortfarande lite bekymmer med övergångarna nedåt i gångart. Huvudet åker upp för att jag inte orkar sitta emot tror jag.
Efter att vi var klara med programmet var mina ben helt döda. Hoppning är bra mycket lättare än dressyr måste jag säga...

I morgon bär det av till Flyninge RF och hopptävling 1m och 1.10. Håll tummarna för en placering!! :D

Kommentarer
Postat av: djurjouren

Heja er. Döda ben betyder att du börjat använda dem så det är bra !!!!!

2008-09-26 @ 23:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0