Svarta faran härjar igen

Idag skulle jag ju ta det lugnt... och faktiskt fick benen ta det lugnt idag... men armarna tränade destumera. Jag har märkt av Lenas tendenser att tycka att "är det inte race idag också" även när jag rider ibland. Men det går alltid att lunga ner henne med en minimal ansträngning när jag är i sadeln. Idag gick det inte lika bra, eller det gick inte dåligt heller men frustrerade nog inte som jag hade tänkt mig.
Nog travade damen långsamt men hon låg på som en gris hela tiden. Mina armar var minst två decimeter längre efteråt. Hon slappnade av lite mot slutet av passet men det var minimalt och det var inte det jag strävade efter när, innan har hon slappnat av rejält och vi har haft en mjuk kontakt.
I början av passet tränade vi tillsammans med shettisen Yrrol och avslutade tillsammans med fjordingen Iddi. Av dessa trå träningskompisar var fjordingen grymt farlig. Tänk dig någon på banan som knappt har styrfart och dessutom är gul... "hjälp sa Lena".

Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha! Iddi upp i dagen ;)

2008-09-02 @ 08:28:19
URL: http://christerdotters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0