En hel del

Jag har inte skrivit på ett tag men bloggen har varit nedprioriterad för flyttenskull... jag skall samanfatta de dagar som jag inte har skrivit.

Fredag
Jag var ute hos Hisan och red ett pass i padocken. Han var jättefin och passet var mycket inspirerade med bra känsla.

Lördag
Hisan och jag åkte till Annette för att galoppera av oss lite i backe. Först blev dock Lena tömkörd och även denna gången var det knappt att damen höll sig på backen. Jag misstänker starkt att vårkänslor är i antågande.
Hisan fick Håvard som sällskap till träningen och vi gjorde 7 intervaller i makligt tempo. Jag trodde att Hisan hade tappat i kondis över vintern men detta pass gav inte en endaste svettdroppe. Visst gick det inte så fort men det var rejält med galopp ändå.

Söndag
Hisan och jag var ute på en tvåtimmarsritt på Revinge hed tillsammans med Hardy. Vi hade det underbart i vårvädret och det var trevligt att kunna vara ute på Heden med sällskap. det avr ett tag sedan.
Lena hanns också men och jag testade att sitta upp på henne. Det var nog lite i tidgaste laget för hon var rejält framtung och ville inte skifta vikten bakåt något nämnvärt. En riktigt resa fick jag mig ändå när hon blev rädd för något uppe id huset. Jag kommer att återgå till promenaderna vid hand för ett bra tag framöver. Hon blir ändå synbart bättre hela tiden så kanske det fungerar bättre om jag gör ett nytt försök i sommar någon gång.

Måndag
Jag hann med en liten rastning av Hisan i padocken innan det blev dax att ta itu med packningen hemma på allvar. Ridningen blev mest med betoning på rastning då min fokus var någon helt annan stanns.

Tisdag och onsdag har jag varit helt befriad från häst och bara ägnat mig åt flytten... vilket i sig inte har varit så lite. Jag har dessutom varit ledig från jobbet. Nu är jag tillbaka och det känns nästan som semester i jämförelse med att konka grejer... varför har man så mycket prylar?
I kväll blir det en sväng ut till både Hisan och Lena... båda skall få stora pussar på mulen. Jag har saknat hästarna massor... hur man nu kan göra det bara för att man inte hänger i stallet på två dagar... snacka om skadad. ;)

För övrigt vann Sir Remington sitt lopp uppe på Valla igår. Jag missade tyvärr sändningen mitt i allt stök. Otroligt roligt i vilket fall han är en otroligt duktig häst och det är kul att få jobba med honom. =)

Kommentarer
Postat av: Linda

låter härligt med uteritt i vårvädret! Nu blev jag ju ännu mer sugen på att komma igång med ridningen igen... tyvärr är det nog inte realistiskt än på ett bra tag tyvärr...

2009-04-02 @ 14:31:00
URL: http://www.piddersfru.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0