Hemma från kliniken

Så var vi hemma igen och inte mycket klokare. Kanske blir vi klokare i morgon.

Hisan har blivit rejält drogad vilket är en förutsättning för att undersökningen skulle löpa smärtfritt. Han har blivit kollad i munnen, nyt prov är taget och käken är röntgad ur tre vinklar. Röntgen var helt utan anmärkning, alternativet att det var en tandrot som ställde till det är alltså utesluten. Det fanns heller inget i munnen, fast det trodde jag ju inte heller i och med att Eva har gjort den årliga tandkollen på honom.
Det återstår alltså att invänta det nya provsvaret i morgon och därefter besluta om han skall läggas in för alternativ 1: penicilinbehandling eller alternativ 2: operation. Jag håller tummarna för alternativ ett även om resultatet av det inte heller känns allt för lockande. Jag är lite rädd för att jag antingen tar hem ett skelett igen eller en bomb som kommer att brisera efter ett par dagar på box. Båda de alternativen är bra mycket bättre än operation ändå.

Sådant är i vart fall läget. Håll nu tummarna för alternativ 1!

Hisan och jag var ute på en morgon tur innan vi åkte upp. Det blev en mysig historia på en trevligt pigg Hisan.

Kommentarer
Postat av: emmy

Jag håller tummarna hårt

2009-04-29 @ 08:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0