Torsdag

Torsdagar kommer från och med idag vara utan Hisan. Jessica tar hand om honom då och jag kommer hem lite tidigare. Hästfritt blir det oftast inte.

Efter jobbet blev det Jägers. Det var folk i stallet när jag kom men de gick medan jag var och bytte om... alltså blev jag inlåst... turligt nog visste jag var nyckeln var. Lite snopet kändes det dock. ;)
Sir Remington var på strålande humör och hans fina form håller i sig. Han skall starta på tisdag och jag ser verkligen fram mot att få se både honom och den lilla röda på ovalen då.
Så mycket mer att säga om hans träning just nu finns det inte. Han jobbar villigtt och utför precis allt jag ber honom om och blir bärig och fin. Vad mer kan man önska sig? Kanske vi skall hitta på några nya och mer komplicerade övningar att roa oss med? Men det får bli efter starten.

Lena fick sig lite gos och mys i hagen. Hon drog även några repor där hon såg strålande ut. Till helgen blir det stor rykt och man ansning för hennes del så att hon är snygg när vi åker till Brodda och träffar hingsten i provröret. :D
Kusin Malin med sambo kom också ut och tillsammans tog vi en tur på fältet. Hon på Morgan och jag på Dina, Frida var också med på Håvard. Vi tog det ganska lugnt mest för att Morgan lätt stressar upp sig och dessutom är han ju den minst rutinerade i sällskapet.

Fredagen kommer att bjuda på lätt träning i padocken för Hisan. Föresten kom hans träckprov idag och han har tydligen 350EPG blodmask... avmaskning bör alltså ske... undrar var de maskarna har kommit ifrån? Han var så gott som maskfri sist jag gjorde en koll.
Det blir till att skaffa recept alltså.
På lördag blir det säsongsdebut på hoppbanan i Eslöv... och ingen hästskötare har jag... håll tummarna för att det kommer att gå bra.


Kommentarer
Postat av: emmy

men ullis, du kan ju alltid fråga mig ....

2009-04-17 @ 21:26:27
Postat av: ffridaaaa

jag ställer upp som hästskötare om det skulle behövas:)

2009-04-19 @ 00:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0