Bottennapp

Idag har verkligen det mesta blivit tokigt från början till slut.

Jag kom upp i tid och skulle precis iväg till morgon fodringen. När jag öppnade dörren möttes jag av kaninen utanför. Nu hör det till att han bor på balkongen en våning upp... Snacka om att jag blv chockad. Han verkade ha tagit sin luft färd bra och har kommit undan med bara en stukad tass men skit alltså... kaniner kan inte flyga.

Jag kom iväg, slog på Hisans tappsko och lät honom gå ut en sväng för att rasta av sig innan förberedelserna satte igång.

Vi kom iväg i god tid och kom fram i precis rätt tid för att gå banan.

På framridningen kändes Hisan fin men inte riktigt som vanligt. Han bjöd men ändå inte. Jag fick rida som en gnu för att få rätt enerig i honom. Nog för att han kräver ridning men inte så här mycket.

Väl inne på banna i 1.10 kändes han fin de första två hindren och sedan tog det stopp. Jag var inte med och han tappade därför galoppen. Och så fick vi stopp.

Inför andra klassen så red jag fram med än mer tryck och han kändes fin. Hoppade bra på framhoppningen fast vi kom nära. Inne på banan tog det dock slut på första hindret trots att jag hade bra tryck i honom. Han liksom vara sprang fort utan bjudning.

Lindah som var med som hästskötare kommenterade att han avlastade sitt högra bakben lite och vid närmare koll visade det sig att han faktiskt har lite ont där. Han är ju av den pipiga sorten så att bara böja ihop benet visade att han tyckte det var obehagligt.

Att klasserna gick dåligt gör inget. Det kommer flera. Det är däremot lite sämre med en markering på höger bak. Nu kommer han att få rehabilitering i skritt ett par dagar och blir det värre väntar Hbg.

Jag har ju vekligen inte gjort någon kalas uppladdning heller i och med att jag har varit borta men hoppningen i onsdags gick så pass bra att jag trodde att vi skulle vara i form.

Nog deppat, nya tag så kommer vi igen.


Kommentarer
Postat av: Linda

haha Rolig kanin du har! Mindre roligt med Hisan dock...

2009-08-09 @ 21:54:00
URL: http://www.piddersfru.com
Postat av: Ullis

Riktigt så rolig tycker jag inte att han är. Jag är livrädd för att han faktiskt skall hitta på något som är livsfarligt för honom. Jag har aldrig varit med om att kaniner har sådan dålig självbevarelse drift...

2009-08-10 @ 09:01:34
Postat av: Emmy

OJ ha, jevlar..

2009-08-10 @ 21:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0