Dagens betraktelser

Dagens hoppträning gick super, det var Fredrik Jönsson som höll i det idag... det var bara det att mina små incidenter de senaste veckorna lixom kom ifatt mig. Efter att jag ramlade av förförra vecka kände jag mig jättetuff... efter incidenten med läppen kände jag mig bara sur på att jag skulle skada mig men idag av ingen anledning fick jag en jobbigjkänsla i magen medan vi stod still och tittade på de andra.
När vi väl satte igång lättade känslan något men det fanns kvar där ändå.

Tur var väl att det inte smittade av på Hisan. Han hoppade som en gud med bra flyt och bjudning.

Vi red över bommar i trav idag sedan galoppfattning och räcke i sväng. Över bommarna åt andra hållet och sedan galopp och oxer i sväng. Kombination med kryss in och ett galoppsrprång ut över stor oxer. Sedan ny linje med räcke med vattenmatta och två språng till nytt räcke och sedan sista linjen stor oxer och fyra språng ut över räcke.
Vid ett tillfälle fick vi ett stopp vid en halvdistans till det minsta räcket till de större hindren som låg väl över 1.10 var det inga bekymmer.
Jag behöver öva mer på att få galoppfattningarna direkt när jag ber om dem. Det blev mycket spring in i galoppen idag och då stämde inte alltid distansen. Jag får helt enkelt trimma bättre hemma. I övrigt kändes Hisan super och lösgjord idag.

Vad som mer blev fullkommligt klart idag var att det var tur att hovslagaren skodde honom i morse för med justa fixade hovar kändes allt mycket bättre. Hisan har en dum matte som inte har sett till att han har blivit skodd tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0