Energi på/energi av

Idag vaknade jag med världens energi. Jag hade gått och lagt mig riktigt tidigt igår och det föll väl ut.

Morgonen började med fodring ute hos Hisan. Där efter utsläpp och sedan jobb.

Efter jobbet åkte jag till Jägersro och red ett lätt pass på en suverän Sir Reminton. Han är verkligen i fin form inför sin final på lördag. Han känns verkligen 100%. Mjuk, spänstig och enormt samarbetsvillig. Uffe säger likadant om honom i jobben. Han har bara fått ett enormt tråkigt spår i mycket hård konkurens så utgången av loppet är långt ifrån given. Hur som skall jag med upp till Valla och det kommer att bli mycket spännade och väldigt trevligt.

Därefter åkte jag till Jan. Det blev jobb med Karin som skulle vara lektant för ett treårigt sto som är hos Jan över sommaren. Karin var långt ifrån den optimala lektanten. Allt som gick under 30 i fart gjorde henne sur och vrång och hon pullade då massor. När hon väl sedan fick springa på i 20 var det helt annat ljud i källan hos henne. Treårsstoet gick tillslut 30 ett par varv men det var inte Karins förtjänst. Karin gick dock fint och jobbade bra när farten passade madammen.

Därefter körde jag tvååringen som jag hade kört en gång innan. Han gjorde stora framsteg. Jag tjoade på honom de första rundorna sedan fattade han konseptet och sprang 40-36 utan drivning i intervallerna. Han har dock ett stort baksteg och han kom emot mina skor ett par gånger. Nästa gång får vagnen sättas längre bak så att han går fri.

Slutligen var jag ute hos Hisan. Han vilade idag och tur var det för min energi dalade snabbt.

Så nu slocknar jag på direkten. I morgon väntar resa till Stockholm efter jobbet.

*ridå*

Kommentarer
Postat av: Linda

Du har hört talas om uttrycket utbränd va? skrattar

2009-08-06 @ 23:08:30
Postat av: Ullis

Äsch... nu skall jag upp till Stockholm ju och ha en hästfri dag... det är vila det. ;)

2009-08-07 @ 08:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0