Jägersro - Blentarp - Torna Hällestad

Eller en helt vanlig torsdag...

Sir Remington blev riden efter jobbet. Det kändes som en befrielse att komma ut till hästarna idag efter arbetsdagen. Det har varit en minst sagtspäckad dag idag också. Fortsätter det i den här takten kommer jag snart att vara helt slut på riktigt.

I vart fall var Sir Remington i sitt esse. Han var som en formbar lerklump och gjorde precis allt som jag bad om. Underbart. Han skall ha ridhästskydd på bakbenen när jag rider framöver... han går tajt med bakbenen när han går i en djupare form. Han tog med andra ord sin V75 final bra och formen är fortfarande på topp. Nästa helg startar han på Mantorp. Jag håller tummarna för ett bra språr. Då blir han farlig.

Därefter åkte jag ut till Annette, här blev det dock lite mindre häst och destu mer prat om hästar.

Slutligen blev det Hisans tur. Det blev vila för honom idag trots att jag hade sagt annat igår. Nu blev det rykt och linimentering. I morgon blir det dock ridning i skritt för hans del... ingen pardon där.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det konstigt att du känner dej trött ibland... Så som du far runt mellan alla hästarna efter ditt jobb på vardagarna!? Men jag tror inte du blir gråhårig över en natt(hihi)! Isf finns det hårfärg..

Va rädd om dej! Kram Mona

2009-08-15 @ 17:23:35
Postat av: Uffe

Värme gör gott (till hästen). Lycka till.



Vännen Uffe.

2009-08-17 @ 22:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0