Vardag igen

Så var även denna helgen slut och veckan började med regn... Det blev rikigt blött att ta sig till jobb och det var med stor ovilja som jag ens gav mig ut. Runt lunchtid var det inte bättre så jag vände utanför entrédörren och gick in och jobbade igen. Vilket väder.

Det var inte mycket bättre på kvällen då jag begav mig ut till stallen. Först var det fodring och pyssel med hästarna hos Annette. Alla var pigga och glada fast Morgan var skitigast. Stalljobbet var snabbt avklarat och därefter bar det av till Hisan.

Lisa som skall ta hand om Hisan i helgen var med och vil hjälptes åt att rida Hisan på banan. Lilla Hästskolan höll lektion på ena halvan och det blev minst sagt trångt på banan även om de bara var två. I och med att "min" halva dessutom var begränsad av att ena hörnan stod under vatten så var det väl knapast någon rikigt hit. Tillslut jobbade Hisan skapligt men inte rikigt så bra som jag skulle vilja. Jag får jobba vidare på det i morgon. Jag har tidigare sagt att det inte fungerar bra med deras verksamhet tillsammans med vår ridning och nu fick jag mer vatten på min kvarn. Vad var det jag sa lixom.

Morgondagen bjuder på ridning för Hisan och lopp på Jägers. Jag skall bara se över logistiken i kväll så att det går att få ihop det rent tidsmässigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0