Frostigt

Nu sjunker temperaturen. Men med rätta. Nu är det ju december och vinter på riktigt om man skall se till årstiderna. Skönt på ett sätt eftersom leran stelnar och det blir lättare att ta sig fram. I stället blir det hårt och knöggligt vilket skapar andra bekymmer... jag väljer att inte tänka på dem just nu och bara vara glad att det i vart fall inte regnar.

Jag drog fram halstäcket till Hisan... det är fullt möjligt att han är övertäckad... ;)
Det blev ingen ridning igår, någon vilodag skall han ju ha i veckan och detta var den bästa dagen.

Jag hann däremot med att åka ner till Lena och ta hand om henne. Tur att hon har fått nytt täcke, då slipper hon frysa... Som avelsmärr är det viktigt att ha fina täcken... eller hur.
Det absolut bästa är nog att täcket är försett med reflexer vilket gör att hon är superenkel att hitta i hagen med pannlampan. Annars kan jag ha lite problem att urskilja vem som är vem i mörkret på avstånd. Nu är det problemet löst.

Muggen läker jättefint och jag tror att den kan vara botad till helgen redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0