Hästen som hatar lindor

Igår var jag elak mot Hisan. Jag iklädde honom vita lindor lindade på värsta dressyrvis ner till halva kotan och lastade honom inför träning för Nina Bengtsson på Torns.

Hisan gillade inte denna finess utan levde rövare i släpet hela vägen dit, och inte blev det bättre av att det var rejäl kö på ringvägen i Lund.
Väl framme ville han ut! Sedanvar det inga direkta protester mot lidorna förrän passet var slut för då skulle de av... helst på studs. Han har åsikter den, men han var så stilig så. På hemvägen stod han så fint så fint i släpet med nakna ben.

Själva träningen då. Jag trodde faktiskt att Nina skulle bli besviken på oss för det har inte känts så stablt när jag har ridit själv hemma.
Jag satt och tittade igenom mina sitstränigsinlägg för att komma ihåg och så tittade jag igenom mina filmer från sitsträningarna. Kanske var det bidragade eller så är det så att jag måste betala dyra pengar för att skärpa mig till att rida ordentligt.

I vart fall gick Hisan super. Han var stabil i formen och övergångarna satt bra mycket bättre än jag hade vågat tro. Han ramlade i och för sig iväg i skänkelvikningarna åt vänster men det gick hyfsat att stävja det med ytterhjälperna.
Framför allt svarade han bra på min hjälpgivning och så stabil i formen och med med ryggen på ett mycket trevligt sätt.

Kanske blir det en ny träning till nästa fredag, jag hoppas på det.

Det som gör mig mycket stolt är att faktiskt Nina gillar honom som "dressyrhäst". Hon tror till och med att han skulle kunna bli rikigt bra. Man skulle nog kunna säga att piloten begränsar honom ganska mycket här. ;)
Men kanske, kanske vikan våga oss ut lite på dressyrtävlingsbanorna till våren.

Kommentarer
Postat av: Linda

Det är ju det jag sagt hela tiden. Han ÄR en dressyrhäst!!!!

2009-12-05 @ 18:30:16
Postat av: Ullis

Jag vill hellre se honom som en multitalang. ;)

2009-12-05 @ 23:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0