I Skåne blåser det väl aldrig?

Idag har jag varit hemma från jobbet och försökt vila rösten. Jag hade ärligt inte fixat att prata i telefon så mycket som jag brukar när jag jobbar... det var ansträngande nog att ringa in och sjuka mig. I stället har jag sovit, läst en massa kul och städat i lägenheten... med andra ord har jag fått massor gjort.

Hästarna måste ju tas om hand även om matte inte kan jobba så fram åt eftermiddagen åkte jag först ut till Hisan.Jag broddade honom och gav mig ut i skogen för att lå lite skydd mot de skånska vindarna som har blåst ordentligt här sedan igår. Hisan var på jättemysigt humör och fick gå i alla gångarter på slak tygel utan att öka eller hetsa. På hemvägen plockade jag ihop honom lite och han var ful av energi utan att vara jobbig på något vis, precis så som jag vill ha honom. Han känns över lag mycket mer harmonisk för tillfället än han har gjort på sistonne... men säg den som kan vara helt harmonisk med sådan överskottsenergi.

Därefter åkte jag ut till Annette för att titta till Lena. Tanken är sedan att jag inte skall behöva komma ut dit varje dag men nu tills hon har landat känns det bra att kunna det. Det verkar som om det börjar släppa nu. Hon var tveksam till att äta och lite stirrig de första dagarna men idag visade hon god aptit på höet och efter ett ta funkade det även bra att ta några tuggor av krafften. Lite svår har hon varit tidigare också men det mesta har alltid varit uppätet på morgonen. Hisan var ju också svår med maten den första sommaren jag hade honom. Nu kan man ju knappt tro det så han kastar sig över allt och alltid lämnar boxen och krubban renätna.
Lenas muskler på rumpan verkar börja slappna av lite... om jag nu inte tolkar allt för possitivt. Hon är fortfanade spänd med inte krampaktigt utan det börjar kännas lite "stuns" i muskerna.

Vad jag inte gjorde idag som jag borde ha gjort var att ringa och boka hoppträningen på onsdag... men som sagt... rösten höll verkligen inte för telefonprat.

Kommentarer
Postat av: Christerdotter

Krya på dig!

2009-02-02 @ 22:38:25
URL: http://christerdotters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0