Förväxling

Idag fick jag höra av stallchefen att hennes medryttare som har till uppgift att skritta ut hennes häst på tordagar tydligen hade tagit fel häst för ett tag sedan. "Hardy" hade varit ovanligt pigg den dagen... först när hovslagaren dök upp för att sko hade efter att han hade påtalat att det inte var rätt häst upptäckt sitt misstag...  Det tog dock ett tag tills hon vågade berätta det för stallchefen. Tur att Hisan skötte sig och inte var på samma humör som han är nu då, det vill säga fruktansvärt brallig. Och undrar vad han tänkte när han fick fel sadel på ryggen och en himla massa boots på alla benen... Fast riktigt så lika att man kan ta fel tycker inte jag att hästarna är.

Idag hängde jag med ut på en liten tur med Hardy. Vi skrittade på grusvägen genom trollskogen och vände på andra sidan där det var halt. På vägen tillbaka travade vi lite och det blev trav med salut för Hisans del. Han verkligen letade saker att pipa iväg för. Tur att jag tog hoppsadeln idag. ;)
Min stolliga häst äter ändast ett kilo kraftfoder... jag brukar ge honom mer när han vilar men det är något kopiöst vad han är pigg just nu. Vi skrittade vidare på asfalten efter traven och Hisan var spänd med höll sig på mattan. I morgon får han rasa av sig i padocken, som borde gå att använda igen, innan jag gör något som helst med honom. Var kommer all energi från och hur skall jag få ut den. Reving är inte att tänka på än på grund av att det kan stå is under vatten och vara snorhalt och jag vet faktiskt inte riktigt om jag vågar om han skall bralla på det viset.

Fattar hästar att de skall stanna vid färister om jag skulle trilla av på heden och han sticker hem?


Kommentarer
Postat av: Christerdotter

Men oj då! Stackars medryttare =S Måste kännas jobbigt att råka ta fel häst. Men, jo på långt håll och om man är närsynt som jag så tycker jag att det är svårt att se skillnad på dem;) Så jag får glo en kort stund innan jag ser vem som är vem. Men Hisan är ju mindre grov i kroppsbygnaden.

2009-01-11 @ 01:29:00
URL: http://christerdotters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0