Helt utan fokus

Igår flöt allt så fint med ridningen... idag vet jag inte rikigt vad som hände. Jag satt upp och allt fokus bara försvann från Hisan. Det gick att påkalla hans uppmärksamhet i små doser... när det blir så är det inget kul. I sället lade jag ner ridningen efter 15 minuter och gick in och bytte sadel och träns mot grimma och logerlina... sedan gick vi ut igen. I 190 avfyrades en rad brallar och en hel del snabba varv innan det gick att kommunicera. Efter 10 minuters galopp med brall drogs det inte en suck och jag gav upp för kvällen. Hisan stod på gången och såg oförskämt pigg ut. I morgon får det bli mer ridnig och ett rejält pass...
Var kommer all energi ifrån? Jag har försökt tala om för Hisan att överskottsenergi skall man göra av med i hagen, inte spara till när matte kommer ut till stallet efter jobbet. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0