AFA

Så heter sådant här väder på italienska. Det är sjukt hög luftfuktighet nu och bara man rör sig blir man svettig.
Därför började jag dagen med en joggingtur runt fälten... eller det var inte alls därför men det blev så. Härligt var det efteråt i varje fall.

Efter ett möte inne på jobbet så var det Jägersro som gällde för mig.

Sir Remington var först ut och han verkade inte bekommas alls av värmen. Pigg som bara den var han men också mjuk och smidig. Han var inte alls stel eller något idag men höger sidan behöver mer jobb.

Tysken var mycket koncentrerad och fokuserad. Vi jobbade mycket bra på volten och kunde göra förberedande öppna. Han lyssnade fint och joxade inte så mycket som han brukade med munnen. Han startar i Halmstad i morgon.

Jag var även ute hos Annette och pysslade med Lena. Hon blev borstad och fick hovarna verkade innan hon gick ut på betet igen. Lisa och hon fick gå kvar en natt hemma eftersom trycket på flygfän på betet är stort och Lisa behövde flugtäcke på för att klara anstormningen bättre.

Slutligen blev Hisan badad och i ordning inför morgondagen. Han sover inne i natt och fick sällskap av sina hagkamrater. Min kära lilla häst hade verkligen sett till att kleta in sig i lera i hagen så badet var verkligen på sin plats. I morgon bär det av till stallet tidigt för min första klass startar redan vid 8... lite okristligt kan man tycka. Håll nu tummarna för att vi får en rosett med oss hem i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0