Dubbelt upp och Pärlan är hemma

Pärlan är hemma igen. Det lönade sig alltså att skälla lite på verkstaden så fixades bilen direkt.

Nu är den tillbaka och den är pigg och härlig att köra som det skall vara.

Fram mot eftermiddagen idag åkte jag ut till Hisan. Det har varit varmt idag och alla flugor var i full färd att äta upp honom. Det blev en kort ritt för oss eftersom jag kände mig lite seg och sedan skulle jag ändå in till Jägers en sväng.

Hisan skötte sig kanon och det var härligt att vara ute även om det inte blev någon superlugn ritt. Vi var ju tvugna att springa ifrån flygfäna.
Det gick även bättre för Hisan att äta i fållan idag. Det var lugnare med mindre spring runt honom vilket nog var bidragande.

Väl inne på Jägers skulle jag titta på två av Uffes hästar som skulle starta. En av den var ju Tysken och han var dessutom först ut. Kortlopp med voltstart och så spår 12.
Loppet gick kanon och han vann lätt. Det är superkul att få vara med och jobba med så fina hästar.
I första dagens dubbelloppet var det Holländarens tur. Han fick ett perfekt lopp i ryggar som utvecklade sig kanon. Seger för honom också. Det blev skålande i champagne denna gången också med andra ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0